Uczniowie klas 1-3 wyjechali 29 listopada 2021 roku na wycieczkę do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Najpierw przywitaliśmy Smoka, który ział ogniem, następnie odwiedziliśmy Wawel i Katedrę. Spędziliśmy tam sporo czasu. Kolejno spacerując Trasą Królewską, w towarzystwie przewodnika przeżywaliśmy żywe lekcje historii, poznawaliśmy zabytkowe obiekty, słuchaliśmy legend. Podziwialiśmy również architekturę Krakowa na ulicy Kanoniczej, Collegium Maius, Rynek Główny, Sukiennice, Kościół Mariacki, Ulicą Floriańską dotarliśmy do Barbakanu. Wizyta na krakowskiej Starówce zakończyła się podziwianiem Ołtarza Wita Stwosza w Kościele Mariackim oraz wysłuchaniem hejnału. Następnie odwiedziliśmy najmniejszą na świecie Fabrykę Cukierków „Ciuciu”, Mogliśmy obejrzeć od początku do końca, jak tworzy się ręcznie cukierki i lizaki, samodzielnie zrobić własnego lizaka, poczuć aromat unoszący się podczas ich produkcji i na koniec spróbować ciepłego jeszcze cukierka. To była bardzo słodka lekcja. Wkrótce potem przyszedł czas na pyszny obiad w restauracji i chwilkę odpoczynku. Po czym został zrealizowany kolejny punkt wycieczkowego planu przejazd do Ogrodu Świateł, którego motywem przewodnim był magiczny świat „Królewny Śnieżki” . Przeżyliśmy tam niezapomnianą przygodę pełną świetlnych atrakcji. W drogę powrotną wyruszyliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Kraków jest piękny – taka myśl towarzyszyła nam przez cały dzień. Wycieczka dała nam wiele radości oraz zastrzyk wiedzy. Wyjazd ten okazał się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale też piękną lekcją historii Polski.