W bieżącym semestrze nasza szkoła postanowiła wziąć udział w X edycji programu Insta.ling dla szkół, aby wspierać naszych uczniów w systematycznej i skutecznej nauce języka angielskiego. Jest to narzędzie,które nie tylko wspomaga uczniów w procesie przyswajania nowego słownictwa, ale również pozwala kontrolować ich samodzielną pracę w domu oraz śledzić ich postępy. Program cieszy się w naszej szkole bardzo dużą popularnością, o czym świadczy fakt, iż prawie wszyscy uczniowie biorą w nim udział i regularnie z niego korzystają. Pozytywne efekty wprowadzenia programu są wymierne. Znacząco poszerzył się posiadany przez uczniów zasób słów, a co za tym idzie, uczniowie zyskali większość pewność siebie w posługiwaniu się językiem obcym. Zarówno nauczyciel jak i rodzice, którzy zarejestrowali się w programie, dostają szczegółowe raporty dotyczące pracy uczniów. Ponadto program jest tak skonstruowany, że dostosowuje poziom powtarzanego materiału do indywidualnych potrzeb i predyspozycji uczestników. Wymusza on krótką, ale codzienną i systematyczną pracę, dzięki czemu efekty są długotrwałe a nauczyciel ma możliwość wprowadzenia większej ilości materiału na lekcjach. Dzięki poszerzeniu zakresu przyswojonego słownictwa, nasi uczniowie zyskali większą swobodę w używaniu języka w komunikacji i znaczne lepiej rozumieją oryginalne teksty anglojęzyczne. Uczniowie, mobilizowani do systematycznej codziennej pracy, znacznie szybciej i skuteczniej opanowują zadany materiał. Niezwykle istotną korzyścią pracy z programem jest fakt, iż dzięki raportom systematyczności nauczyciel uzyskał bardzo cenne narzędzie diagnostyczne, dzięki któremu wie, kiedy słabszy uczeń nie radzi sobie mimo systematycznej pracy .Obserwuje, czy jego problemy wynikają z niechęci do nauki bądź lenistwa czy z niższych możliwości intelektualnych. Pozwala to jeszcze lepiej wspierać naszych uczniów w nauce i dostosowywać metody dydaktyczne do indywidualnych predyspozycji naszych uczniów. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż również rodzice naszych uczniów bardzo zaangażowali się w pracę swoich dzieci z programem. Ponad 80% rodziców wykorzystując dane otrzymane od nauczyciela zarejestrowało się w programie, dzięki czemu oni również na bieżąco monitorują postępy swoich dzieci i skutecznie mobilizują je do codziennej pracy. Za sukcesami dziecka bardzo często stoją zaangażowani rodzice i nasza szkoła ma szczęście, że mamy bardzo wielu zmotywowanych i chętnych do nauki uczniów, których wspierają rodzice dbający o solidne wykształcenie swoich dzieci.

Małgorzata Lech